Příprava na Biologickou olympiádu

Úkoly ke konci prázdnin pro účastníky BIO (kategorie C 8. a 9. ročník a D 6. a 7. ročník) - školní kolo proběhne ve středu 10. 2. - takže pátrejte, studujte, hledejte :-))) a nezapomínejte na poznávačku !!!!

KATEGORIE C:

1. Dokážou půdní mikroorganismy rozložit všechny uvedené látky - papír, dřevo, srst, kůži, vlasy?

2. Co je to chitin a proč ho nenajdeme uvnitř buněk kořenů orchidejí?

3. Kdo jsou troglobionti a jak jsou přizpůsobeni k prostředí, kde žijí?

4. Larvám kterého brouka říkáme drátovci?

5. Jak přesně se nazývá část rostliny, kterou u brambor konzumujeme?

6. Která naše rostlina otevírá květy až za soumraku a proč? (nápověda - její jméno připomíná část svíčky)

7. K laboratornímu úkolu - na jakém orgánu rostlin najdeš "očko" a listovou jizvu" + co jsou to idioblasty a jak se nazývají látky v nich obsažené + jak se liší uspořádáním cévní svazky ve stoncích jednoděložných a dvouděložných rostlin?

KATEGORIE D

1. O kolik článků se každý rok prodlouží oddenek sasanky?

2. Která naše rostlina otevírá květy až za soumraku a proč? (nápověda - její jméno připomíná část svíčky)

3. Co je to vegetativní rozmnožování + jaké jeho způsoby člověk využívá u pěstovaných rostlin?

4. Která část rostliny se konzumuje u zázvoru?

5. Mají podzemní savci hmatové chlupy pouze na čenichu? (+ kteří zástupci k nim patří)

6. Které druhy našich ptáků mohou hnízdit v norách + přečti si o jejich způsobu života, potravě....

7. K laboratornímu úkolu - Jak se liší kořenové systémy jednoděložných a dvouděložných rostlin (co jsou kořeny hlavní, postranní, svazčité...) + jak vypadá a k čemu slouží kořenové vlásky a kořenová čepička + pomocí čeho se kořeny "orientují" ve svém růstu směrem dolů?