Netradiční matematika
Aby matematika nebyla jen nezáživná práce s čísly, snažíme se do každého tématu, kde je to možné, vnést „něco navíc“. Pokud jakákoliv vyučovací hodina dokáže žáka „zastavit se“, je to výborné. A pokud i „ohlédnout se“, může být získání vědomostí až nadstandardní. V matematice je toto snad nejvíce patrné.
Výklad nové látky je proto často nahrazen objevováním, až bádáním samotných žáků. Při procvičování si někdy zahrajeme na babky (i dědky) kořenářky, jindy cukráře nebo konstruktéry. Také jsme si zkusili pozici mistra zednického, který kontroluje rovně postavené stěny a rohy do pravých úhlů.
Při poslední písemce se z nás stali budoucí politikové. Z novou stranou Strana za vstřícnou spolupráci rodičů, žáků a učitelů jsme se pokusili oslovit naše budoucí voliče brčkem (symbolem naší strany) v puntíkované obálce, jehož největší možnou délku jsme počítali pomocí Pythagorovy věty. Tentokrát opravdu s úsměvem na tváři a s obrovským zaujetím. Písemka nás bavila.
Představivost v rovině trénujeme pomocí Geoboardu – dřevěné podložky s hřebíčky a gumičkami, vzorce pomocí lístečké metody.