Den Země se i letos vydařil
Protože v dubnu počasí venkovním aktivitám nepřálo, konal se tradiční školní Den Země až v pátek 5. května. Jeho průběh ale splňoval vše, co tento svátek slavený celosvětově na podporu ochrany přírody má mít. Venkovní aktivity a stanoviště připravené učiteli společně s našimi deváťáky přinesly dětem z prvního i druhého stupně mnoho zábavy i ponaučení z oblasti topografie, zdravovědy, recyklohraní, dopravy...mohly si vyzkoušet svou sportovní dovednost i střelbu ze vzduchovky a samozřejmostí bylo jako každý rok poznávání rostlin a zvířat připravené myslivcem panem Muchou a panem učitelem Černotíkem.
Fotogalerie z akce je zde.
A aby to nebylo jen tak, šlo samozřejmě o soutěž - na každém stanovišti děti od svých pedagogů za splnění dané disciplíny sbíraly body, jejichž konečný součet pak rozhodl o následujícím pořadí.
Na prvním stupni se s konečným počtem 43 bodů na třetím místě umístily Veverky ze 2. třídy, Velká čtyřka ze 3. třídy a Lišky z 5. třídy. Druhé místo se 44 body obsadila hned tři družstva - prvňačky Rebelky, třeťačky Tygřice a páťačky Jednorožci. První místo vybojovala dvě družstva - obě ze 2. třídy - Šmoulové a Gepardi, kteří shodně získali 45 bodů.
Na druhém stupni pak třetí místo se 42 body obsadila skupina s názvem Alfa z 8.A, druhá skončila dvě družstva se součtem 44 bodů - Káčátka ze 7.A a 5promile ze 7.B. Vítězkami druhého stupně se stala s konečným součtem 45 bodů děvčata z 8.B se svým družstvem Borůvky.
Děkuji všem svým kolegům za perfektní přípravu - všichni (děti i učitelé) jsme si tento den skvěle užili !!!
A jaký byl Den Země očima našich deváťáků? Jejich postřehy jako pořadatelů:
Natálie Bělašková: Jan Ámos Komenský měl pravdu - škola hrou - byl to výborný nápad, jak zpříjemnit dopoledne hraním a zábavou.
Michaela Řepková:
Děti si odnesly cenné zkušenosti do života - nemají chránit jen sebe, ale i své okolí.
Jan Zemek:
Mají tyto věci vůbec smysl nebo je to jen další den strávený bez školy a učení? Dle mého názoru Den Země smysl měl. Celou dobu jsme byli na čerstvém vzduchu a mohli jsme se dozvědět něco nového o ekologii, recyklaci atd..Navíc starší žáci pomáhali mladším dětem - a to si myslím, že je také velmi užitečné.
Petr Zicha:
Byl jsem na stanovišti střelby s panem učitelem Filgasem. Po celou dobu byla dobrá nálada a děcka to podle mě bavilo.
Tereza Pospíchalová:
Byla jsem na stanovišti s panem Muchou. Bylo zajímavé pozorovat, jak si děcka lámou hlavy nad poznáváním paroží daňka - mysleli si, že je to paroží losa nebo soba. Navíc bylo naše stanoviště poslední, tak všichni řešili konečný počet bodů.